Tot dit taakveld behoren alle kosten die samenhangen met de ondersteuning van het primaire proces.
Wat hebben wij daarvoor gedaan?
In 2019 is een eerste aantal processen aangesloten op het digitale klantcontactsysteem; De post, de meldingen openbare ruimte, de Wmo-aanvraag en aanvragen over Jeugd zijn via het digitale loket te volgen. Ook is de digitale handtekening ingevoerd in onze correspondentie en het bestuurlijke besluitvormingsproces, waardoor de doorlooptijden korter worden. In het kader van de vernieuwing Planning & Control is in het voorjaar van 2019 als laatste product de jaarrekening over 2018 digitaal beschikbaar gesteld. Ten aanzien van Integraal Informatiemanagement zijn in 2019 de eerste professionele stappen gezet om data te verzamelen en toe te passen. De gemeente wordt een dataverzamelplaats, waarbij data wordt ingezet om tot betere besluiten en dienstverlening voor inwoners te komen. De in 2019 uitgevoerde proef met het UrbanData Center met het CBS is geëvalueerd en wordt nog een jaar voortgezet.
Speerpunt | Omschrijving | Status |
Er zijn geen speerpunten voor dit taakveld |
Toelichting per speerpunt
Er zijn geen speerpunten voor dit taakveld |
Wat heeft het gekost?
Overhead | Primitieve | Begrotings- | Begroting | Realisatie | Verschil |
Lasten | 29.406 | 305 | 29.710 | 29.189 | 522 |
Baten | 0 | 50 | 50 | 410 | 360 |
Saldo van lasten en baten | -29.406 | -254 | -29.660 | -28.779 | 881 |
Bedragen x € 1.000 |
De lasten betreffen personeelslasten en materiële lasten behorende bij de ondersteunende functies, de kosten van huisvesting en het wagenpark van het ambtelijk apparaat en informatiserings- en automatiseringskosten.